KÄYTTÖEHDOT
🐾 Ahti Dogwear – Käyttöehdot
Voimassa alkaen: 27.7.2025
Tervetuloa Ahti Dogwearin verkkokauppaan! Kun teet ostoksen verkkokaupassamme, hyväksyt nämä käyttöehdot. Jos jokin ehto saa korvat kääntymään taaksepäin, otathan yhteyttä ennen tilauksen tekemistä.
Yhteystiedot: Ahti Dogwear 3212794-6 Pärnäsentie 10 A 1 40250 Jyväskylä ahti@ahtidogwear.fi www.ahtidogwear.fi
🐾 Palvelun käyttö
Verkkokauppamme on suunnattu täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomen alueella. Tuotteitamme ei ole tarkoitettu jälleenmyyntiin ilman erillistä sopimusta.
Verkkosivustomme sisältö – kuten kuvat, tekstit, logot, tuotetiedot ja jopa äänet – ovat tekijänoikeudellisesti suojattuja. Niiden kopioiminen, muokkaaminen, julkaiseminen tai kaupallinen hyödyntäminen ilman kirjallista lupaa on kielletty.
🐾 Tietosuoja
Henkilötietosi ovat turvassa, kuin koira varoo lempileluaan vierailta. Käsittelemme tietojasi EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.
- Käytämme tietoja tilauksesi käsittelyyn, asiakaspalveluun ja sivuston kehittämiseen.
Emme jaa, myy tai vuokraa tietojasi kolmansille osapuolille ilman laillista perustetta.
- Lisätietoja löydät tietosuojaselosteestamme.
Tämä tietosuojakäytäntö koskee vain Ahti Dogwearin suorittamaa henkilötietojen käsittelyä. Se ei kata kolmansien osapuolten tietosuojakäytäntöjä, eikä Ahti Dogwear vastaa niiden toimista, vaikka sivuillamme olisi linkkejä kolmansien osapuolien palveluihin.
🐾 Tilaustietojen tallennus & sopimuksen arkistointi
Tilauksen yhteydessä syötetyt asiakastiedot tallennetaan turvallisesti meille tilauksen käsittelyä, asiakaspalvelua ja tarvittaessa virhetilanteiden selvittämistä varten.
Säilytämme tilaustietoja kirjanpitolain ja muun soveltuvan lainsäädännön mukaisesti, mutta emme käytä niitä ilman suostumustasi markkinointiin – ellemme erikseen saa sinulta lupaa.
Jos kaipaat jälkikäteen kopion tilauksestasi tai haluat tarkistaa, mitä tietoja meillä on sinusta tallessa, riittää kun laitat viestiä asiakaspalveluumme: ahti@ahtidogwear.fi.
Voit pyytää tietojesi poistamista milloin tahansa tietosuojaselosteessamme kuvatulla tavalla.
🐾 Tilaaminen ja maksaminen
Tuotteet tilataan lisäämällä ne ostoskoriin ja maksamalla kassalla. Kehotamme sinua tarkistamaan tilauksen tiedot (esim. koko, väri, tuotemäärä ja yhteystiedot) ennen maksamista.
Tilausvahvistus lähetetään sähköpostitse – sopimus syntyy, kun vahvistus on vastaanotettu.
Jos et saa vahvistusta, tarkista roskaposti tai ota meihin yhteyttä.
Joskus varaston päälaskija eksyy herkkutauolle juuri ratkaisevalla hetkellä, ja tuotteen saldo karkaa näytöltä kuin märkä koira kylvystä. Ja hei, me ymmärrämme: kanafile pysäyttää parhaankin laskennan. Jos saldo ei täsmää ja tilauksesi jää siksi vahvistumatta, ilmoitamme siitä heti, kun kuono on taas numerorivillä.
🐾 Hinnat ja toimituskulut
Kaikki hinnat ilmoitetaan euroissa ja sisältävät arvonlisäveron.
Toimituskulut määräytyvät tuotteen painon ja toimitustavan mukaan, ja ne esitetään kassalla ennen maksua.
Ahti Dogwear pidättää oikeuden hintojen, toimituskulujen ja maksuehtojen muutoksiin.
Joskus tassu lipsahtaa näppäimeltä. Pidätämme oikeuden perua kaupan, jos verkkokaupassa näkyvä hinta on selvästi virheellinen – esimerkiksi jos tuote on vahingossa merkitty maksamaan 0,00 €.
🐾 Toimitus ja toimitusvaihtoehdot
Toimitamme tilauksesi valitsemallasi toimitustavalla. Tilauksesi lähetämme matkaan mahdollisimman pian.
Paketit lähetämme matkaan 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta.
Emme vastaa viivästyksistä, jotka johtuvat meistä riippumattomista syistä (force majeure).
Toimitusvaihtoehdot:
Posti – nouto postista tai pakettiautomaatista
Posti säilyttää Automaatista ja Postin palvelupisteestä noudettavat paketit 7 päivää. (Tarkista aina Postin ajankohtaisin tieto Postin sivuilta).
Automaattitoimitus edellyttää puhelinnumeroa tekstiviestikoodin lähettämistä varten.
Emme vastaa Postin jakeluhäiriöistä tai säilytysaikojen muutoksista.
Lähetämme kaikki tuotteemme Postin kautta, ja toimituskulut määräytyvät Postin kulloinkin voimassa olevan hinnoittelun mukaan – juuri niin kuin Posti sen määrittelee.
Esimerkiksi yksi kylpypyyhe mahtuu Postin S-kokoiseen pakettiin, jonka toimitus automaattiin maksaa tällä hetkellä 8,90 €. Jos verkkokaupassamme näkyvä hinta sattuu poikkeamaan Postin ajantasaisesta hinnasta, pätee aina Postin virallinen hinnasto.
Tarkka toimitushinta näkyy aina kassalla valitsemasi toimitustavan mukaan, ja hinta määräytyy siis sen perusteella, miten iso paketti lähtee tassuttelemaan matkaan.
🐾 Toimitukset Ahvenanmaalle
Ahvenanmaa tassuttelee omia polkujaan EU:n arvonlisäveroalueen ulkopuolella, ja siksi sinne toimitettaessa tarvitaan erillinen tulliselvitys. Haluamme varmistaa, että paketti löytää perille ilman byrokratiahaukotuksia – joten jos haluat tehdä tilauksen Ahvenanmaalle, otathan meihin suoraan yhteyttä sähköpostitse: ahti@ahtidogwear.fi. Hoidetaan toimitus kuntoon tassu kerrallaan, niin että kaikki sujuu mutkitta!
🐾 Lähetyksen tarkistus
Tarkistathan lähetyksen heti sen vastaanotettuasi. Mikäli tuote on vioittunut, puutteellinen tai väärä, ilmoitathan siitä meille viimeistään 14 päivän kuluessa.
🐾 Maksutavat
Koska Ahti Dogwear on vielä pienimuotoinen kahden koiran (ja yhden ihmisen) tiimi, hoidamme maksut kätevästi verkkolaskulla. Tuote (ja toimituskulut) tulee maksaa ennen kuin paketti lähtee matkaan – näin varmistamme, että molemmat osapuolet pysyvät hyväntuulisina.
Emme käytä maksunvälittäjiä, sillä ne nappaavat jokaisesta maksusta oman puruluunsa – ja se tarkoittaisi hintojen nostamista. Tällä mallilla voimme pitää tuotteet hitusen edullisempina, ilman piilokuluja... ja ehkä jopa niin, että jää vielä muutama lantti koiran omiin herkkuihin.
🐾 Palautusoikeus
Joskus käy niin, että sävy ei osu, koko ei tunnu oikealta tai tarpeeseen tuleekin muutoksia – ja se on ihan inhimillistä.
Me Ahti Dogwearilla haluamme, että jokainen tuote löytää kodin, jossa se todella palvelee. Siksi voit palauttaa käyttämättömän ja myyntikuntoisen tuotteen 14 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta.
Palautettavan tuotteen tulee olla:
Käyttämätön, puhdas ja jälleenmyyntikelpoinen.
Alkuperäisissä lapuissa ja pakkauksessa.
Kaikki osat tallessa.
Täytä Palautuslomake ja toimi palautusilmoituksen ohjeen mukaan.
Palautettu viipymättä peruutusilmoituksen jälkeen.
Ennen kuin klikkaat "tilaa" – pieni hetki harkintaa
Me paketoimme rakkaudella, mutta pakettien rallittelu edestakaisin kuormittaa sekä ilmastoa että tätä yhtä pientä yritystä. Siksi toivomme, että tilaukset tehdään harkiten – mieluummin kysyt ensin kuin palautat myöhemmin.
Me uskomme fiksuun kuluttamiseen: siihen, että kysytään, mitataan ajatuksella ja valitaan se, mikä oikeasti toimii. Me olemme täällä apuna, ei pelkästään tekemässä tuotteita vaan myös vastaamassa kysymyksiin. Kysy siis rohkeasti mitoituksesta, materiaaleista tai siitä, mistä Tarmo on erityisen ylpeä tällä viikolla.
Joskus kuitenkin käy niin, että jokin ei natsaa – ja se on ihan okei. Palautus onnistuu, mutta siitä vähennetään käsittelykulu (eli postikulut).
Yhdessä kohti kestävämpää arkea – tassu kerrallaan.
🐾 Palautettavan tuotteen kunto – nuuhkaisu ennen lähtöä
Jotta tuote voisi tassutella takaisin meille hyvällä omallatunnolla, sen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa – kuin uusi luu, jota ei ole vielä edes haudattu takapihalle.
Jos tuotetta on käytetty niin, että se ei enää kelpaa uuteen kotiin, joudumme arvioimaan sen arvonalentumisen. Meillä on oikeus vähentää palautettavasta summasta sen verran, kuin tuotteen arvo on ehtinyt kulua tassujen alla.
Jos tuote on tullut niin käytetyksi, ettei sitä voi enää uudelleenmyydä, asiakas vastaa sen koko arvosta.
Jos haluat tuotteen takaisin itsellesi, lähetämme sen sinulle uudelleen ilomielin – postikulut vain jäävät sinun vastuullesi.
🐾 Tuotteen vaihto
Jos valitsemasi tuote ei istunutkaan kuin nenä kuonoon, ei hätää!
Verkkokauppatilauksia ei voi suoraan vaihtaa toiseen tuotteeseen, mutta voit tassutella uuden tilauksen kanssa meille koska tahansa.
Palauta alkuperäinen tuote meille takaisin ja tee haluamastasi uudesta tuotteesta uusi tilaus – me huolehdimme lopusta.
Palautuslähetyksestä on pyydettävä kuitti postin tiskiltä, ja se tulee säilyttää vähintään kolmen kuukauden ajan. Ilman esitettyä kuittia emme voi vastata mahdollisista palautuksen aikana tapahtuneista katoamisista.
🐾 Maksun palautus
Hyvitys suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytit, viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautusilmoituksesi ja tuotteen.
Pidätämme oikeuden lykätä maksunpalautusta, kunnes olemme saaneet palautetun tuotteen.
🐾 Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
Jos paketti ja tuote ovat vaurioituneet kuljetuksen aikana, tee heti vahinkoilmoitus noutopisteessä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
🐾 Reklamaatiot
Jos toimituksessa on käynyt mokapentu asialla – vaikkapa väärä tuote livahtanut matkaan tai tuote on vaurioitunut – ilmoitathan siitä meille viipymättä! Meidän varastokoira saattaa joskus innostua liikaa pahvilaatikoista ja lähettää väärän lelun väärään osoitteeseen, mutta lupaamme selvittää tilanteen ripeästi ja tassut edellä!
🐾 Muutokset palveluun ja ehtoihin
Pidätämme oikeuden muuttaa verkkokaupan sisältöä, palveluita, hintoja ja näitä ehtoja ilman erillistä ilmoitusta. Tarkista ehdot ennen tilausta.
🐾 Vastuunrajoitus
Teemme parhaamme, mutta emme vastaa epäsuorista tai välillisistä vahingoista, ellei pakottava lainsäädäntö toisin edellytä. Tuotteiden käyttö tapahtuu aina asiakkaan omalla vastuulla.
🐾 Riitojen ratkaisu
Kaikki verkkopalvelumme toimintaa ja käyttöehtoja koskevat asiat määräytyvät Suomen lain mukaisesti. Jos matkalle sattuu mutkia, sovelletaan mahdollisissa erimielisyyksissä Suomen lakia.
🐾 Sopimuksen kieli
Käyttöehdot on laadittu suomeksi ja ovat oikeudellisesti sitovia suomenkielisinä.
🐾 Kiitos kun asioit Ahti Dogwearilla
Meille jokainen asiakas on kuin hyvä ystävä – sellainen,
joka ansaitsee parasta. Kysyttävää?
ahti@ahtidogwear.fi